Dag 8: Reis door Yosemite

18 juli 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na een rustdag, waarop vooral veel naar Netflix is gekeken, want het is te warm om op de veranda te zitten, gaan we vandaag opnieuw naar Yosemite. Bij de Lower Yosemite fall moeten we (bij wijze van spreken) in de rij staan om een foto te maken van deze mooie waterval, vanwege het grote aantal (vooral Aziatische) toeristen. Maar ook Nederlanders zijn goed vertegenwoordigd. Ondertussen zijn de kids al aan het klauteren, langs de onderkant van de waterval omhoog, helaas natuurlijk weer hoger dan de rest. Tien grijze haren later komen ze gelukkig zonder kleerscheuren weer beneden.

We verlaten het park via de noordelijke uitgang, die hoog in de bergen ligt, waar we tot onze verbazing nog een prachtig bergmeer, genaamd Tenaya lake, aantreffen. We zijn onderweg een auto met opblaaszwembanden gepasseerd, dus andere toeristen zijn wel van dit meer op de hoogte.

Onderweg naar ons motel in Bishop, stoppen we bij het Mono Lake, een zoutmeer dat ongeveer 10 keer zo zout is als de zee.

Het motel in Bisschop is precies zoals in Amerikaanse TV series te zien is. Klein en donker met een airo, koelkast en TV vlak naast het bed en bovendien gelegen direct naast de doorgaande weg, zodat we de hele nacht konden luisteren naar het vrachtverkeer dat door dit stadje daverde. De nacht duurde sowieso niet lang, want de wekker stond om 3 uur. Om half 4 zijn we vertrokken richting Death Valley.

1. Anja Rikmanspoel:
    25 juli 2018
    Trots op mijn neven en nichtje haha, stelletje stoertjes!