Dag 16: Onderweg naar Los Angeles viaLaughlin

26 juli 2018 - Laughlin, Nevada, Verenigde Staten

Onze reis naar Los Angeles duurt 2 dagen.

Vandaag, de eerste dag, gaan we naar Laughlin, een Las Vegas in het klein.
Halverwege de dag pauzeren we in Flagstaff. Deze stad is een van de hoogst gelegen steden van de VS. Het is bekend, omdat Route 66 erdoorheen loopt.

We slapen vannacht dus in Laughlin. Het hotel is eveneens een casino. Laughlin bestaat voornamelijk uit hotels en casino's. Dit gok-stadje werd opgericht door Don Laughlin die al een casino bezat in Las Vegas. Don Laughlin zag dat de ligging ideaal was wegens de watersport mogelijkheden door de ligging aan de Colorado rivier en dat Californië, met veel strengere gokregels, aan de andere kant van de rivier lag. Hij bouwde op eigen kosten zelfs een brug over de rivier.

Het stadje ligt nabij een van de warmste plekken van het land. Toen we rond half 8 richting een restaurant (ook tevens casino) liepen was het ongeveer 47 graden C. Er stond we een windje, maar die voelde aan als een warme föhn.
Toen we twee uur later terug liepen, was het "afgekoeld" naar 45 graden.

Helaas hebben we deze keer maar één hotelkamer, met daarin twee queensize bedden (twijfelaars). Het hotel zit vol, dus andere kamers en stretchers zijn niet beschikbaar. Dus gezellig met z'n drieën in een twijfelaar.

1. Ajstegeman:
    27 juli 2018
    hallo allemaal , wij denken dat dit allemaal nog veel mooier is
    dan al die prachtige beelden die julie sturen
    Wij genieten er van . Ja nu zijn al weer met laatste week b ezig als ik het goed heb . Hier is alles goed ondanks de hitte golf
    geniet er nog van .Gr Annie & Pa