Dag 4: Reis naar Yosemite

14 juli 2018 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Na het uitchecken naar de trein/metro gelopen voor de rit naar het vliegveld om onze huurauto op te halen. Hierna vertrokken we richting Yosemite National Park, naar het plaasje Oakhurst waar we een accomodatie hadden gehuurd.

De route die we hadden vooraf hadden uitgezocht, liep via Modesto en Merced. Vanaf hier wilden we de Highway 140 nemen. Via informatie borden werden we echter gewaarschuwd dat deze was afgesloten richting Yosemite wegens bosbranden, maar het was niet duidelijk waar precies,  en of we zo onze  accommodatie konden bereiken. Dus dan maar binnendoor. De weg werd echter slechter en slechter totdat het nog maar een karrenspoor was, vol gaten. Dus weer omgekeerd en de 140 gevolgd en zonder problemen bij onze accommodatie aangekomen. Alles uitgepakt, eten gekookt,een biertje gedronken en het bed in, plan is om  de volgende morgen om half zeven te vertrekken naar het park, dit wegens de hoge temperatuur en de verwachtte drukte in het park.