Dag 13: Reis naar Tuba City

23 juli 2018 - Tuba City, Arizona, Verenigde Staten

Weer een reisdag. Via Lake Powell rijden we naar Tuba City.

Het motel dat we verlaten (in het ski-oord Brian Head) is hoog en noordelijker gelegen. Maar nu dalen we af  en gaan richting het zuiden. Dat merken we aan de temperatuur: het wordt weer warmer.

We brengen deze vakantie veel uren in de auto door. Toen we deze deze 🚗kregen, stond er nog maar een paar honderd kilometer op de teller. De auto zag er brandschoon uit. Inmiddels zit de auto onder het stof en vol kruimels. 😟

We rijden langs Lake Powell. Hier stroomt de Colorado-rivier doorheen. Lake Powell is ontstaan doordat er een dam in de Colorado werd gebouwd. Nu wordt het meer onder andere gebruikt voor watersport. Op de weg passeren we regelmatig auto's met aanhagers, met daarop een grote boot. Vreemd gezicht in dit gebied dat voor het overige dor en droog is. Nu we erg toch zijn, gaan we even zwemmen in dit meer.💛🏊

Na een lange weg, met links en rechts van de weg niets anders dan zand en struikjes, en hier en daar een eenzaam huis of caravan, komen we in Tuba City. Dit is de eerste grote plaats in het Navajo- en Hopi-reservaat. De inwoners van Tuba City zijn bijna allemaal indiaan.