Dag 1: De vlucht en aankomst in San Francisco

11 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het is zover... de reis begint!

We zijn 's ochtends vroeg op pad gegaan, 1.5 uur rijden naar de parkeergarage, vlak bij Schiphol, waar we een plekje hadden gereserveerd.
Van daaruit met de shuttle service naar Schiphol. We waren mooi op tijd en de bagage en paspoortcontrole op Schiphol ging redelijk soepel.
We hebben een noordelijke route gevlogen, viaIJsland en Groenland.
Met name Groenland was goed te zien vanuit het vliegtuig, een foto posten we nog op het blog.

Veilig geland op San Francisco international airport. Ook hier liep alles soepel maar wel een uur voor de paspoortcontrole in de rij gestaan, maar dat hoort erbij.

Met de taxi naar het hotel, en bleek inderdaad dat een auto niet zo handig is, de taxi chauffeur vertelde dat op sommige dagen de ochtendspits naadloos overgaat in die van de avond.

Het hotel is wel ok, beetje oubollig en vergane glorie maar schoon en pal in het centrum.
Vanavond wat gewandeld en een paar inkopen gedaan. Morgen de stad serieus verkennen.