Dag 2: San Francisco

12 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een rare nacht en een beetje last van de jet lag, de dag begonnen met een bezoekje aan de Starbucks, die we vanuit het hotel kunnen binnenlopen.
We zijn eerst een stuk gaan wandelen door een stuk van de stad, parallel aan Market Street, deze loopt diagonaal door de stad. Vervolgens de bus genomen, de Golden Gate Transit lijn die ons voor de GG afzette. Helaas was niet de gehele brug te zien, de bovenkant was verborgen in laaghangende bewolking.
Samen met vele andere touristen de brug te voet overgestoken, een afstand van ongeveer 2 km. Veel toeristen pakken ook de fietts dus het is wel opletten. Onderweg heb je mooi uitzicht over de baai van San Francisco.
Aan het einde van de brug is een fantastisch uitzichtspunt. Hierna nog een stukje gewandeld tot een bushalte voor een ritje naar Sausalito. Dit is ook erg toeristisch maar ligt erg mooi aan de baai. Hierna weer terug naar San Francisco met de bus.
Vervolgens een bezoekje aan Chinatown, de grootste Chinese gemeenschap buiten China zelf. Staat vol met winkeltjes en restaurantjes. Hier ook wat gegeten, waren de enige niet-chinezen. Erg lekker was het eten daar.
Daarna richting het hotel gestrompeld want de voeten hadden het wel een beetje gehad na 23139 stappen volgens de stappenteller op de telefoon.de dag afgesloten met een bakkie koffie bij de Starbucks.