Dag 3: San Francisco

13 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een eneverende nacht met veel sirenes en bouwwerkzaamheden, een frisse start bij alweer de Starbucks.

Hierna een korte wandeling naar het startpunt van de beroemde Cable Cars van de stad.  Er stond om 9 uur 's morgens al een flinke rij toeristen te wachten op het vertrek van zo'n Cable Car. Eerst de kaartjes gekocht, en toen maar de rij aangesloten. 40 minuten later ingestapt op de Cable Car naar Fishermans Warf. De rit is, hoewel super toeristisch, ook erg leuk. Onderweg kwamen we langs Lombard Street, een steile kronkelig straatje waar de auto's voor in de rij stonden.

Bij Fishermans Warf aangekomen bleek dat het allemaal  wel erg toeristisch was geworden, vergeleken met 20 jaar geleden toen we hier ook waren geweest. Na een veel te duur broodje krab en garnalen maar gauw naar de historische Street Cars gewandeld, dit zijn oude trams uit het begin van de 20ste eeuw. Helaas was de lijn buiten bedrijf wegens een storing aan een vandeze museum stukken. Nog wat boodschappen gehaald en terug naar het hotel.

Morgen met de trein/metro naar het vliegveld om de auto op te halen voor de rest van vakantie.